בכנסת לחוצים מהמסמך שבידי המשטרה: "מזכיר ימים אפלים"

היו זמנים במדינת ישראל שרשויות הביטחון שימשו ככלי בידי השלטון למטרת איסוף מידע וניגוח של יריבים פוליטיים. החשש שדבר כזה יחזור על עצמו מסתמך על נושא העיתוי
איתי גדסי No Comments on בכנסת לחוצים מהמסמך שבידי המשטרה: "מזכיר ימים אפלים"

יו״ר הכנסת פנה ליועמ״ש ודרש: ״סיים את הטיפול בדיקת המסמך המשטרתי המרכז מידע פלילי ומודיעיני אודות חברי הכנסת״ • ח"כ אוחנה בדיון על מסמך יצחקי: "להבדיל משלל הפרחות מופרכות בציבוריות הישראלית – זה באמת מזכיר זמנים אפלים"

היו זמנים במדינת ישראל שרשויות הביטחון שימשו ככלי בידי השלטון למטרת איסוף מידע וניגוח של יריבים פוליטיים. החשש שדבר כזה יחזור על עצמו מסתמך על נושא העיתוי
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין פנה הבוקר ליועמ״ש אביחי מנדלבליט בדרישה לסיים את הטיפול בדיקת המסמך המשטרתי המרכז מידע פלילי ומודיעיני אודות חברי הכנסת.

אדלשטיין כתב למנדלבליט: ״ביום 22 ביוני 2016 נערכה בלשכתי פגישה עם מפכ"ל המשטרה וראש אגף החקירות והמודיעין בעניין המסמך המשטרתי שהוכן בשנת 2014 ובו ריכוז מידע פלילי ומודיעיני אודות חברי הכנסת שכיהנו באותה עת".

הוא ציין כי: ״בפגישה עמדתי על הרגישות הרבה ועל הבעייתיות שנוצרה עקב הדלפת קיומו של מסמך כזה, שכן לכאורה הוא מטיל עננה על כל חברי הכנסת ויוצר תחושה בציבור כאילו יש עשרות חברי כנסת חשודים בעבירות פליליות. עוד הדגשתי את החשיבות הרבה בהוצאת הבהרה רשמית ומסודרת בהקדם, לציבור ולחברי הכנסת, ביחס לרשימה משנת 2014 ולרלבנטיות שלה, ככל שיש רלבנטיות לעת הזו, כך שמצד אחד הציבור יוכל להיות סמוך ובטוח שהמשטרה מבצעת נאמנה את עבודתה וחוקרת חברי כנסת במקרים המתאימים, אך מצד שני חברי הכנסת יוכלו להיות בטוחים שהמשטרה אינה מחזיקה חומרים נגדם כדי "לשלוף" אותם לצורך פגיעה בפעילותם ובמועמדותם לתפקידים שונים״.

IMG-20160706-WA0009

אדלשטין הוסיף כי: ״בתגובה לדברים ציין המפכ"ל כי הם מודעים לרגישות הרבה ולפגיעה בחברי הכנסת ובכנסת שנוצרה עקב הפרסום, וכי הרשימה הועברה לבדיקתך על מנת שתצא הבהרה רשמית ומסודרת ביחס לרשימה זו בהקדם״.

״לאור זאת, ובחלוף שבוע מאז הפגישה, אבקש לציין גם בפניך את הדחיפות שאני רואה בסיום הטיפול בעניין והבהרתו על מנת לצמצם את הנזק שנגרם עקב הפרסומים הנמשכים אודות הרשימה והותרתם בחלל הציבורי והתקשורתי ללא הבהרה והתייחסות רשמית מצד הגורמים המוסמכים״.

ח"כ אמיר אוחנה שהשתתף הבוקר בדיון ועדת הפנים בנוכחות מפכ"ל המשטרה בנושא פרשת מסמך יצחקי, אמר: "הנושא שאנו דנים בו היום הוא כמעט היחידי לצערי שאין בו מחלוקת בין קואליציה לאופוזיציה או ימין-שמאל.

החשש הזה מחברי משלל סיעות הבית איננו חשש בעלמא. היו זמנים במדינת ישראל שרשויות הביטחון שימשו ככלי בידי השלטון למטרת איסוף מידע וניגוח של יריבים פוליטיים. החשש שדבר כזה יחזור על עצמו מסתמך על נושא העיתוי.

אם המשטרה מקבלת חומר וחוקרת אותו – זה בסדר גמור אבל אם היא משתמשת בו רק כאשר אדם מועמד לתפקיד או כאשר נבחר ציבור עושה דברים שאינם נוחים לצמרת המשטרה – אז אנו מדברים על אותה השיטה, שלהבדיל מדברים אחרים המופרחים לחלל האוויר בציבוריות הישראלית, באמת מזכירה לנו זמנים אפלים שאף אחד לא רוצה לחזור אליהם".



0 תגובות